dagens ridpass 8/3

Rapido:

Var inne på hippo och red markarbete. Var helt själv i stora ridhuset. I början lysnade han inte alls bra han sprang mest med huvudet i vädret och lyssanade inte på skänklarna. Man mot slutet lossnade han. Var väldigt avslappnad i galoppen. Jag stog upp och lät han rulla på i en åttvolt. Sen när jag skulle trava av honom var han helt lös i munnen och avslappnad i kroppen.



Svart= Galopp   Röd= Galoppombyte

Kodac:

Somsagt hopptränade jag Kodac för Eva. Jag började med att jogga fram i skritt och trav självständigt, sen jobbade vi i galoppen(se övningen längre ner). Vi försökte få han och sätta under höger bakben, för att han har väldigt svårt med det, jag tycker att det blev bättre mot slutet av framridningen. Sedan började vi hoppa fram på ett litet kryss på volt. Sedan hoppade vi lite på trippel, sedan la vi ihop hela banan(se nedan). Han hoppade bra men jag dog av lite så jag fick två stopp, men det kändes ändå att träningen gav något så är nöjd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0